Foder og tilskud
Hvor hurtigt må jeg lave et foderskifte?
Et foderskift skal udføres
gradvist over 2-3 uger, så mikroorganismerne i hestens stortarm kan nå at
tilpasse sig. Start altid med at blande dit nuværende foder, med dit nye
foder fra Nordic Horse. Således at du langsomt tilsætter mere Nordic Horse og
mindre af det gamle foder, indtil du til sidst kun fodre med Nordic Horse.
Hvornår kan jeg se en virkning på min hest efter introduktion af nyt foder eller tilskud?
Vi hører ofte om store forandringer på nogle heste efter kort tid på Nordic Horses
foder. Dog siger vi at der gerne skal gå ca. 3 uger før man kan begynde at se
en forandring.
Vil min hest spise Nordic Horse foder og tilskud?
Heste er forskellige, og ligesom os mennesker kan nogle lide noget og andre noget
andet, nogle spiser alt og nogle er meget kræsende. Heste er fra naturens side
skeptiske overfor hvad de indtager, da det i naturen kunne være giftig. Hos
Nordic Horse bruger vi ikke kunstige tilsætningsstoffer, og heste der har fået
foder med tilsætning af disse samt melasse og andet smagsfremmende
tilsætninger, vil muligvis have brug for lidt længere tilvænning. Det altid en
god idé at præsentere nyt foder eller nye tilskudsprodukter meget langsomt,
start med at blande lidt i hestens nuværende foder og øg mængden gradvist,
efter ganske kort tid oplever vi at langt de fleste heste elsker Nordic Horses
foder og tilskud.
Der er yderligere hjælp og vejledning at finde her:
Hjælp, min hest er kræsen
Og ønsker du at bestille vareprøver på komplet foder eller supplerende foder, kan du blot klikke dig ind på det produkt du ønsker at afprøve, og vælge ”køb vareprøve”.
Hvor ofte skal min hest have krybbefoder?
Krybbefoder bør fordeles
over min 2-3 fodringer pr. dag, har man mulighed for det, så gerne flere gange
og hesten bør så vidt det er muligt have adgang til stråfoder 24 timer i
døgnet, hesten producere mavesyre konstant og har behov for strukturholdigt foder
for at producere spyt som neutralisere mavesyren.
Hvordan skal foderet opbevares?
Foderet holder sig bedst, når det opbevares tørt og køligt. Undgå direkte sollys, lad foderet være hævet fra jorden og gerne i en lukket beholder.
Laver I foderplaner?
Ja det gør vi. Den koster
49,00 dkr. Du finder linket på forsiden oppe i højre hjørne. Når du har købt foderplanen, sender vi dig en
mail med et link hvor du udfylder de specifikke informationer omkring din hest,
og så modtager du en skræddersyet fodreplan indenfor 3-5 hverdage.
Du kan melde dig ind i Klub Nordic Horse her: Tilmelding til Klub Nordic Horse
Eller købe en foderplan her: Skræddersyet foderplan til DIN hest
Jeg har bestilt en foderplan. Hvor lang tid går der før jeg hører noget?
Vi vender tilbage med en foderplan til dig inden for 3-10 hverdage fra du har lagt bestillingen. I perioder kan der være længere ventetid. Du er altid velkommen til at tage kontakt på foderplan@nordichorse.dk, hvis du er i tvivl, om bestillingen er gået igennem.
Jeg har brug for vejledning ud fra de problematikker min hest har, kan I hjælpe?
Ja vi har mange forskellige foder typer og kan altid sammensætte en foderplan som kan hjælpe på din hests problematikker.
Ønsker du ikke en foderplan, men primært generel vejledning omkring bestemte problematikker eller tilstande, sidder vi klar til at hjælpe på telefonen og via e-mail. Der vil også være hjælp at hente på vores Blog ligesom du kan få vejledning samt sparring med andre via Klub Nordic Horse.
Klub Nordic Horse
Jeg har meldt mig ind i Klub Nordic Horse, men jeg får ingen velkomst-mail. Hvad gør jeg?
I nogle tilfælde ender den første e-mail i din spamfolder eller uønsket post. Tjek gerne om e-mailen ligger der. Gør den ikke det, kan det være et spørgsmål om, at du tidligere har været tilmeldt og derfor ikke modtager en ny e-mail, eller at der er sket en fejl i indmeldelsen. Skriv til os på info@nordichorse.dk, så kan vi hjælpe med at undersøge det nærmere og finde en løsning.
Jeg har meldt mig ind i Klub Nordic Horse, men kan ikke logge ind på webshoppen. Hvad er der galt?
Kundelogin til webshoppen og medlemskab af Klub Nordic Horse hænger ikke sammen. Vil du gerne oprette login til webshoppen, skal du derfor oprette login fra ny. Det vil ikke påvirke dit medlemskab af Klub Nordic Horse.
Sponsorater og ambassadører
Jeg vil gerne være ambassadør for Nordic Horse. Hvad gør jeg?
Du er altid velkommen til at sende os en ansøgning her: info@nordichorse.dk
Hjælper I med sponsorgaver til stævner eller arrangementer?
Vi sponserer produkter til udvalgte stævner og arrangementer. Vi får rigtig mange forespørgsler, så sørg for at ansøge i god tid via denne mail: info@nordichorse.dk,
Bliv forhandler eller storkunde
Søger I nye forhandlere?
Ønsker du at blive forhandler så send os en forespørgsel via denne side: info@nordichorse.dk
Kan man blive storkunde hos jer?
Har du et stort hestehold, er du meget velkommen til at kontakte os omkring muligheden for at blive storkunde: info@nordichorse.dk
Ordrer, forsendelser og reklamationer
Skal jeg oprette et login, hvis jeg vil handle på webshoppen?
Nej, hos Nordic Horse kan du oprette dig som kunde, men det er ikke et krav for at benytte webshoppen.
Hvornår trækker I pengene fra min konto?
Når du afgiver din bestilling, reserverer vi pengene på din konto, indtil din ordre bliver sendt herfra. Det er først, når vi sender din ordre, og du modtager din ordrebekræftelse, at vi trækker pengene på din konto.
Leverer I til udlandet?
Ja, men kun efter aftale, kontakt os på kundeservice@nordichorse.dk for mere information.
Hvornår bliver min ordre leveret?
Vi afsender normalt inden for 2-3 hverdage, og du vil typisk modtage dine varer inden for 3-5 hverdage. Ved messer, kampagner og lignende arrangementer, må der forventes længere leveringstid.
Den vare jeg skal bruge, er udsolgt, hvad gør jeg?
Hvis en vare er udsolgt, vil det stå på webshoppen, og ellers vil vi kontakte dig pr mail eller tlf. Hvis det ikke står angivet på webshoppen, hvornår varen er på lager igen, kan du kontakte os på info@nordichorse.dk og få info på hvornår varen er forventet på lager igen.
Kan jeg ændre min ordre?
Ønsker du at ændre i din ordre, skal du hurtigst muligt kontakte kundeservice enten pr. telefon eller via e-mail på kundeservice@nordichorse.dk. Alt efter hvor langt din ordre er i vores system, vil vi kunne ændre/annullere den. Hvis den er igangsat på lagret, har vi desværre ikke mulighed for ændringer.
Kan jeg tilføje en kommentar til min ordre?
Du kan altid knytte en kommentar til din ordre, som vil blive besvaret inden afsendelse af din ordre. Bemærk dog, at skriver du en kommentar, bliver der lagt 1 dag til leveringstiden på grund af den manuelle behandling.
Hvor er min ordrebekræftelse?
Modtager du ikke en ordrebekræftelse, kan du starte med at kigge i dit spamfilter i din indbakke. Hvis den ikke er landet der, kan du kontakte kundeservice, som kan finde din ordre frem via dit mobilnummer. Her kan de kontrollere, om din angivne e-mailadresse er korrekt, rette den og sende dig en ny ordrebekræftelse.
Kan jeg afhente min ordre?
Ja, hvis du vælger "afhentning" når du bestiller, kan du afhente dine varer på Fromssejervej 18, 6623 Vorbasse. OBS: Vi sender dig en mail når dine varer er klar til afhentning.
Har i en forhandler i mit område
Vi har efterhånden mange forhandlere rundt om i hele landet. Du kan finde din nærmeste forhandler her: https://www.nordichorse.dk/pages/find-forhandler
Varen er defekt – hvordan reklamerer jeg?
Hvis du har modtaget en defekt vare, kan du skrive til os via Reklamation@nordichorse.dk hvor du oplyser ordrenummer, beskriver fejlen og vedhæfter billeder. Er varen købt hos en af vores forhandlere, skal du kontakte denne for nærmere info omkring retur og reklamation.
Der mangler en vare, eller jeg har modtaget en forkert vare
Hvis du har modtaget en forkert vare, skal du kontakte kundeservice på kundeservice@nordichorse.dk, hvor du oplyser ordrenummer og beskriver fejlen.